About Me

My photo
"Kita Mungkin tidak boleh jadi orang lain, tapi kita boleh jadi orang yang lebih baik"

Tuesday, July 18, 2017

Pelamin DIY






Assalamualaikum WBT...


tajuk entry hari ini ialah Pelamin Do it Yourself ( samil emoticon smiley ada air mata ketawa)...

on 1 julai 2017,
Aku & pasangan sepakat mengikat tali pertunangan setelah almost 7 years berkawan..

tapi sebelum tu, mmg banyak perlu di list kan utk persediaan tunang..

d sebabkan im the only daughter, terpaksa lah sederhana (kena ada pelamin bagai kot) sbb parents excited baru nak trima bakal menantu lelaki haha...

survey punya survey (pelamin), mostly kat sabah ni harga even mini pelamin around rm400 (mahal bagi aku), paling murahpun and so simple harga da rm300 tp belum termasuk transport,, maybe time aku tu mmg xda promosi kot.. so aku pun decide DIY pelamin sendiri sbb bila aku piki balik, insyaAllah nikah nnt pun recycle ja pelamin tu balik, just bayar pelamin utk luar khemah ja (memandangkan mak aku x mau event nikah bt kat masjid)..

and tadaaaaa ini hasilnya diy sendiri hehe





so bahannya bermula dengan jet stand..mula2 kami da bt diy guna batang pipe,, tp bikin nangis sbb bila letak kain putih tu, terus lemah longlai mcm nak jatuh...so survey lagi beli jet stand yang jnis besi,, last2 terjumpa ig y jual murah (sbb promosi ramadhan) dgn harga rm130+Rm70(for postage) y berukuran 10x10 kaki..

konon2nya buat mcm ni tapi buang duit ja la last2 hehe


so sesiapa y nak beli jet stand murah (sabahan esp) boleh lah search ig pembekalbarangpelamin...

kain2 tu suma aku pajak d kain mewah segama.. hehe

bunga2 n pasu pula aku beli d letton (harga bdget sndri ikut brapa bnyk bunga), 
carpet putih tu pun aku beli d letton dgn harga RM132 (5m)


bunga putih tu pla aku diy guna pagar n letak bunga2, act x full bunga pun aku letak..aku guna kertas crepe bt bentuk bunga then letak, tp org tak prasan pon hehe






lampu indoor pelamin pla kami beli d kedai sebelah perabot nuri tebobon tu RM 10 ja satu (aku beli 2),, mentolnya and wiring pla kami bt d inanam (wiring dalam rm3 kot bagi kedua2 mentol, mentol pla around rm10 kot satu)

kmi beli jg lampu LED bagi warna2 ckit pelamin tu dgn price x silap aku rm65 kot d kedai lampu inanam tu jg..





mula2 nak jg letak perhiasan cth tu mcm bebola tanglung dan sebagainya, tp malangnya sbb ank buah terlebih excited smpai tendang2 sbb dy ingt benda tu bola,,last2 jd kosong mcm ni haha...indoor lamp pla aku letak d atas sbb x mau nnt muka aku gelap haha..






kerusi merah pla my mom sponsor.. dy nak pili y panjang2 spya ramai org ble duduk.. harga kerusi tu rm300 x silap aku..





so itu sahaja mengenai pelamin diy (sabahan esp)
semoga bermanfaat utk pembaca hihi

Assalamualaikum wbt


Love the art make up by noey henna art







No comments:

Post a Comment